top of page

De 10 belangrijkste vragen
Een antwoord op veel gestelde vragen.

  • Hoe kan ik het best betalen?
    Een van onze platformen helpen je aan de datum herinneren wanneer er betaald moet worden. Voor, op en zelfs nadat de betaaldatum verstreken is, helpen wij je eraan herinneren dat er een termijn voldaan moet zijn. In elk bericht dat wij je versturen geven wij de mogelijkheid om direct uw betaling eenvoudig en snel te verrichten. Zodra online een betaling gedaan is zien we direct deze ook terug in het portaal. Indien je zelf via de bank met een bankoverschrijving een bedrag heeft overgemaakt, kan het even duren voordat uw betaling verwerkt is. Let dan wel op dat je jouw factuurnummer vermeld hebt in de overschrijving.
  • Moet ik incassokosten betalen?
    In de meeste gevallen zijn er geen incassokosten van toepassing en hoef je deze niet te betalen. In de deelbetalingovereenkomst wordt echter wel over een bedrag incassokosten besproken. Dit zijn namelijk de incassokosten die opeisbaar zijn indien je de overeenkomst niet nakomt. Indien je je niet aan de overeenkomst houdt, zijn de in de overeenkomst aangezegde incassokosten, inclusief de hoofdsom ineens opeisbaar.
  • Worden regelingen altijd geaccepteerd?
    Betalingsregelingen worden altijd aangegaan onder goedkeuring van de leverancier.
  • Kan ik voor alle facturen van mijn leverancier een regeling treffen?
    Je leverancier bepaalt welke facturen in aanmerking komen voor een regeling, bijvoorbeeld alleen voor facturen die ouder zijn dan # dagen. Neem hiervoor contact op met je leverancier.
  • Worden er creditchecks afgenomen bij het afsluiten van een regeling?
    Nee, u bent immers al klant en er is al een vordering, deze regeling is ter voorkoming van incasso kosten voor u, waarmee wij u juist willen helpen niet verder in de problemen te komen.
  • Kan ik een termijn overslaan?
    Wanneer je leverancier dit toestaat, kan je zelf in deelbetalingen.nl een termijn uitstellen. Log daarvoor in en controleer of dit mogelijk is voor jou.
  • Hoe kan het dat mijn debiteuren herkend worden op de website?
    De combinatie factuurnummer-postcode –huisnummer is uniek. En is herkenbaar als u uw openstaande postenlijst aan uw account van Incassotool hebt toegevoegd. Dat kan op diverse manieren: Door handmatige invoer Door import van een excel-document Door koppeling met uw boekhoudpakket
  • Kan ik mijn vorderingen ook in een bestand aanleveren?
    U kunt bulkopdrachten bij ons inlezen. Hierna kunnen wij vanuit het systeem in één keer al uw debiteuren een voorstel tot betalingsregeling aanbieden. We kunnen uiteraard in dit voorstel ook verzoeken de vordering in één keer te betalen.
  • Kunnen hele oude facturen ook opgenomen worden?
    Natuurlijk! Ook met oude posten die al heel lang openstaan kan het een oplossing om via deelbetalingen.nl een regeling in termijnen aan te bieden.
  • Hoe boek ik de betalingen makkelijk en snel in mijn ERP/boekhoudpakket?
    Betalingen kunnen worden geëxporteerd naar een bestand in een mt940 formaat waarbij alle betalingen op factuurniveau zijn uitgesplitst. Alle mutaties zijn dus met dit bestand automatisch te matchen in uw ERP- financieel pakket.
  • Wie bevestigt, begeleidt en bewaakt die regelingen dan?
    Dat doet de software. U heeft daar geen omkijken naar. De software stuurt vriendelijke reminders met een betaallink zodra er weer een termijn betaald moet worden. En stuurt een bevestiging en bedankmail als er betaald is.

Support

Heb je nog geen antwoord op je vragen? Stel dan hiernaast je vraag. Wij doen onze best zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden. 

​

Heb je liever contact via Whatsapp? Ook dit is mogelijk. Open Whatsapp met de onderstaande knop om je vraag te stellen. 

​

Let op: de Whatsapp chatdienst is dagelijks bereikbaar tussen 9:00 en 17:00 voor vragen.

Image by Augustine Wong

Bedankt voor de inzending!

bottom of page