top of page
ab.png

A/B testen 
A/B testen is dé methode voor het verbeteren en optimaliseren van jouw betaalverzoeken

Optimaliseer factuurbetalingen met datagedreven, op maat gemaakte communicatie voor elke doelgroep

Met A/B-testen kun je de effectiviteit van het innen van betalingen voor facturen verbeteren.

Door verschillende communicatiestrategieën te testen kan je betalingsconversies kunt verhogen en het debiteurenrisico kunt verlagen.

​

abicon2.png
datadriven_edited.jpg
results_edited.jpg

Workflow vergelijking

Datagedreven besluitvorming

Creeër hogere

conversie ratio's

A/B-testen verhoogt de effectiviteit van workflows door het vergelijken van communicatiestrategieën 

kosten verlagen.png

Kosten verlagen

 Door de effectiviteit workflows te optimaliseren, kunt u onnodige stappen verminderen en uw kosten verlagen.

A/B-testen biedt objectieve gegevens om de meest effectieve communicatie- strategieën en ontwerpkeuzes te identificeren, feiten in plaats van veronderstellingen 

risico (1).png

Risicobeperking

A/B-testen stelt u in staat om veranderingen op kleinere schaal te testen voordat u deze op grote schaal implementeert.

A/B-testen helpt u de elementen te optimaliseren die het meest invloed hebben op conversies, zoals call-to-action-knoppen, pictogrammen, 

leren.png

Continu leren en optimaliseren

A/B-testen is een iteratief proces dat u helpt om continu te leren en uw strategieën te verfijnen, wat leidt tot langdurige groei en succes.

Voorbeeld
​

In een A/B-test voor betalingsherinneringen zou u twee versies van uw communicatie kunnen maken: versie A (bijvoorbeeld een e-mail) en versie B (bijvoorbeeld een WhatsApp-bericht). U verdeelt vervolgens uw klanten willekeurig in twee groepen en stuurt elke groep één van de twee versies. De prestaties van elke versie worden gemeten aan de hand van vooraf bepaalde doelen, zoals het aantal succesvolle betalingen of de snelheid waarmee betalingen worden ontvangen.

​

Nadat u voldoende gegevens hebt verzameld, analyseert u de resultaten om te bepalen welke communicatiemethode effectiever is voor het innen van betalingen. Als bijvoorbeeld blijkt dat klanten sneller reageren op WhatsApp-berichten dan op e-mails, kunt u overwegen om uw workflow aan te passen om meer gebruik te maken van WhatsApp-gesprekken.

​

Het belangrijkste doel van het toepassen van A/B-testen in het factureringsproces is om te leren welke communicatiestrategie het meest effectief is voor die ene doelgroep om de workflow dienovereenkomstig aan te passen om het succes van het innen van betalingen op die klantgroep te verbeteren.

ab.png
bottom of page